Forretningsbetingelser

Når du indmelder dig som medlem i Danvak eller opretter dig som bruger af Danvaks hjemmeside, accepterer du samtidigt, at vi må sende dig nyhedsmails om foreningens aktiviteter. Du kan når som helst framelde dig nyhedsbrevet, når du ikke ønsker at modtage nyheder fra Danvak mere. Hvis du blot tilmelder dig et arrangement som gæst, vil du ikke automatisk blive tilmeldt Danvaks nyhedsmail.

 

Forretningsbetingelser for køb af varer og arrangementsdeltagelse

Nedenstående betingelser gælder for alle køb af varer- og arrangementer på Danvaks hjemmeside.

Sælger er:
Danvak ApS
CVR nr. 88 38 20 13
Paul Bergsøes Vej 6
2600 Glostrup

Mailadresse: info@danvak.dk

Vedrørende medlemskab henvises til vores medlemsbetingelser

 

Priser

Danvak handler primært med erhvervsdrivende og offentlige institutioner. Private er dog også velkomne til at handle hos Danvak. Derfor er alle priser på hjemmesiden opgivet både uden og med moms.

Ønskes køb af varer eller arrangementer til medlemspris, kræver dette et medlemskab af foreningen. Indmeldelse kan foretages via hjemmesiden. Det er medlemmets ansvar at have det korrekte medlemskab, idet priser ved køb afregnes efter medlemstype.
Danvak forbeholder sig ret til at annullere købet, såfremt medlemmet er indmeldt med forkert medlemsstatus. Se vores medlemsbetingelser. Vi vil efterfølgende tage kontakt til køber, så bestillingen kan foretages med korrekt medlemsstatus.

 

Levering

Priser for varer er opgivet eksklusive levering. Pris for levering beregnes ved varekøbet. Alternativt kan varer afhentes på Paul Bergsøes Vej 6, 2600 Glostrup, inden for sekretariatets normale åbningstid. Kontakt sekretariatet på tlf.: 3636 9060 vedrørende afhentning.

 

Betaling

Det er muligt at købe med betalingskort eller få tilsendt indbetalingskort. Du kan bruge følgende betalingskort i webshoppen: Dankort, eDankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron. Vælger køber at betale med indbetalingskort, er det købers ansvar at opgive korrekte og tilstrækkelige faktureringsoplysninger. Hvis køber opgiver forkerte eller uitlstrækkelige oplysninger, der betyder at Danvak skal omfakturere, forbeholder Danvak sig ret til at opkræve et omfaktureringsgebyr på kr. 100,00 eksklusive moms.
Indbetalingskort skal betales senest 20 dage (netto) efter køb.
Ved for sen betaling af indbetalingskort opkræves renter 1,5% pr. påbegyndt måned og et gebyr på 100,00 kr. eksklusive moms.

 

Særlige regler for juniormedlemmer

For juniormedlemmer er det kun muligt at betale med kreditkort.

 

Returret bøger

Køb af bøger: Der er 14 dages fuld returret på bogkøb efter modtagelsen, såfremt bøgerne returneres ubeskadiget. Dog refunderes fragtomkostninger ikke. Køber skal også selv afholde udgifter til returforsendelse.

Returadresse:

Danvak ApS
Paul Bergsøes Vej 6
2600 Glostrup

 

Returret kurser, konferencer og temamøder (kaldet arrangementer)

Ved køb af arrangementer er der kun hel eller delvis returret, såfremt nedenstående afbestillingsfrister er overholdt:

Ved afmelding af arrangement gælder følgende:
Mere end 10 dage før kursusstart: 100%
Mindre end 10 dage før kursusstart: 50%
Mindre end 3 dage før kursusstart: ingen refusion

Det er muligt at overdrage sin arrangementsplads til en anden.
Ved overdragelse af plads, skal sekretariatet altid underrettes.
Hvis et medlem af Danvak overdrager sin arrangementsplads til en person, der ikke er medlem af foreningen, ophæves medlemsrabatten, og den fulde kursuspris opkræves.

 

2 års reklamationsret

Alle varer er i henhold til dansk lovgivning dækket af 2 års reklamationsret. Er der fejl eller mangler ved en vare, ombyttes eller refunderes den. Henvendelse om reklamation skal ske til info@danvak.dk.

 

Forbehold

Der tages forbehold for force majure, slåfejl, billedfejl, prisændringer, udgåede varer samt leverandørsvigt.

 

Online Dispute Resolution

Forbrugerklagenævnet vedtog den 9. januar 2016, at alle virksomheder, der driver online webshop, skal linke til Online Dispute Resolution (ODR).

Hvis du har et problem med noget, du har købt på nettet, kan du bruge dette website (ODR) til at forsøge at nå frem til en udenretslig tvistbilæggelse. Du kan kun anvende websitet, hvis du bor i EU, og forhandleren er etableret i EU.

Tanken bag loven er, at det skal være lettere og billigere for køber og sælger i webshops at blive enige, hvis der opstår skænderier om, om sælger har leveret den vare, der er aftalt. Det kan både være en ting eller en service. Tidligere skulle denne type af sager diskuteres ved domstolene. Efter loven er trådt i kraft, kan man med nogle få klik på skærmen få et EU-online forum (ODR), til at afgøre sagen. Skriv til info@danvak.dk, hvis du har spørgsmål angående ODR.