Den Kommunale Kompetencefond støtter uddannelse, der giver medarbejderne et øget kompetenceniveau og udviklingsmuligheder på arbejdsmarkedet til gavn for den kommunale opgaveløsning. Støtten er et supplement til den indsats, der i øvrigt finder sted.
Ansøgninger behandles af parterne i Den Kommunale Kompetencefond, der støtter med 80% af udgifterne. De resterende 20% skal dækkes af arbejdspladsen.
Der kan søges individuelt eller gruppevis, hvis flere ansøgere fra samme arbejdsplads søger samme uddannelse og er ansat på samme overenskomst.
Ansøg via følgende 5 trin:
1. Tal med din leder og tillidsrepræsentant (TR) om dine udviklingsmuligheder
2. Afklar hvilket kursus/uddannelse der er relevant for dig
3. Læs fondens regelsæt
4. Ansøgningsskemaet udfyldes og underskrives af dig, din leder og din TR/faglige organisation og upload ansøgning
5. Ansøgningen behandles af KL og den faglige organisation – forventet behandlingstid 14 dage til en måned
Læs mere om dine muligheder her.